• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Det är lite läskigt att dra runt ett dyrt liv. Allt funkar så länge hälsan och arbete finns men får panik när jag tänker tanken på vad som skulle hända vid sjukskrivning eller arbetslöshet. Om jag jobbade som en galning skulle jag kunna lösa det mesta på 1,5 år i princip själv men vet ju att då kommer jag krascha. Så försöker ta det lugnt, jobba lagom och träna lagom, sova och allt sånt för att inte hamna i ohälsa. Men det vore så skönt med ett blankt papper. Känns fan som ett korthus jag/vi byggt min karl och jag. Nu är allt på plats på något sätt, efter alla dessa år med slit. Vi blev föräldrar i tonåren och nu ser allt jävligt bra ut utifrån, fasiken vad bra vi lyckats. Men vi har lånefinansierat lite väl mycket. Nåväl, en dag i taget liksom. Jobba, hålla oss friska och uppfostra barnen bättre än vad vi är haha.
Känner igen problemet med tankarna på att man måste hålla sig frisk och arbetsför. Och nu, efter snart 5 års skuldsanering och jag har tamefan gått till jobbet varendaste dag, kommer funderingarna på vad som kommer hända sen. Sen när allt inte hänger på ett hår. Kommer luften gå ur då?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Känner igen problemet med tankarna på att man måste hålla sig frisk och arbetsför. Och nu, efter snart 5 års skuldsanering och jag har tamefan gått till jobbet varendaste dag, kommer funderingarna på vad som kommer hända sen. Sen när allt inte hänger på ett hår. Kommer luften gå ur då?

ja det är ju annars en klassiker att man blir sjuk/kraschar när en intensiv period tar slut. Hände mig när jag skrev min uppsats på universitetet. Allt fick i 220 hela vårterminen sen blev jag dunderförkyld med huvudvärk efter vi lämnat in. Men håller tummarna att du kan dra ner på tempot och vila ikapp och leva ett härligt liv.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
Jag har Tele2 och där är det nog omöjligt även om man är kund.
Tele2 tog TRE st Bisnode på mig i dec med ca 4 dagars mellanrum när jag la om våra abonnemang till Familjabonnemang. Ingen sa ngt om kreditupplysning och fjärde gången jag var tvungen att ringa upp så kvinnan att de är skyldiga att informera att upplysning ska tas. Så hon sa att hon kommer ta en upplysning men då så jag att det forrtf är samma ärende så det är helt åt skogen om de ska ta en fjärde upplysning. Efter mkt men och om och väntan i luren så sa hon att hon inte skulle ta en ny upplysning.
 

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
American Express Platinum levererar under Corona. 2a gången nu man får 2500kr gratis

Pengar tillbaka när du handlar
Gör 2021 lite mer spännande med mode och mat. Du får pengar tillbaka när du shoppar hos våra utvalda handlare. Du behöver inte spendera hela summan på en gång, utan kan enkelt dela upp dina köp vid flera tillfällen under hela kampanjperioden. För varje köp gör vi ett avdrag på din faktura tills du har nått 2 500 kr. Eftersom erbjudandet enbart gäller dig som är huvudkortmedlem så kanske du passar på att bjuda dina vänner och familj på lite extra i år?

Erbjudandet gäller hos följande handlare:

Uber Eats, ICA, Coop, Hemköp, Willys, NK Stockholm och NK Göteborg.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 275
Mottagna reaktioner
1 105
Poäng
897
Nu har konsumentkredit börjat skicka fakturor på kivra istället. Jag tog mitt lån där 2019, fick amorteringsfritt i 12 månader. 3 betalningsfria månader per år, måste betala full faktura en månad emellan!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 275
Mottagna reaktioner
1 105
Poäng
897
Någon som har kanske ett gammalt ex eller kompisar som kommer nånstans i livet. Som skaffar utbildning, tar nästa steg och som utvecklas i livet med olika mål. Jag kan tyvärr känna så och tänka hur mycket tid och kraft mitt spelberoende har tagit. Men men! Ha en bra fredag alla!
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Någon som har kanske ett gammalt ex eller kompisar som kommer nånstans i livet. Som skaffar utbildning, tar nästa steg och som utvecklas i livet med olika mål. Jag kan tyvärr känna så och tänka hur mycket tid och kraft mitt spelberoende har tagit. Men men! Ha en bra fredag alla!
Jag har spelat bort i princip hela mitt vuxna liv. 15 år typ. Lyckats ha det bra en period iofs när mina barn kom men det eskalerade ju igen. Nu var det sista gången. Innan dom är tonåringar ska jag vara skuldfri.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Någon som har kanske ett gammalt ex eller kompisar som kommer nånstans i livet. Som skaffar utbildning, tar nästa steg och som utvecklas i livet med olika mål. Jag kan tyvärr känna så och tänka hur mycket tid och kraft mitt spelberoende har tagit. Men men! Ha en bra fredag alla!
Oj vad jag kan relatera till det där!!
En del av mina vänner köper hus, skaffar barn, reser... Jag shoppade upp mina pengar och levde över mina tillgångar ett antal år. Så medan jag sitter med skulder upp över öronen och kämpar varje månad för att få det att gå runt så lever mina vänner mitt drömliv. Så arg på mig själv vad jag ställt till det för mig..
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Oj vad jag kan relatera till det där!!
En del av mina vänner köper hus, skaffar barn, reser... Jag shoppade upp mina pengar och levde över mina tillgångar ett antal år. Så medan jag sitter med skulder upp över öronen och kämpar varje månad för att få det att gå runt så lever mina vänner mitt drömliv. Så arg på mig själv vad jag ställt till det för mig..
Fast du vet ju faktiskt inte hur de finansierat sitt drömliv och de kanske sitter där du sitter i framtiden.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 275
Mottagna reaktioner
1 105
Poäng
897
Oj vad jag kan relatera till det där!!
En del av mina vänner köper hus, skaffar barn, reser... Jag shoppade upp mina pengar och levde över mina tillgångar ett antal år. Så medan jag sitter med skulder upp över öronen och kämpar varje månad för att få det att gå runt så lever mina vänner mitt drömliv. Så arg på mig själv vad jag ställt till det för mig..

Förstår det. Är väl något som nästan allihopa här känner igen. Man får tänka långsiktigt och göra rätt för sig i nuet.

Jag tänkte på mitt yngre ex idag, nästan färdigutbildad nu. Jag är på samma ställe, men blir äldre, 33 år!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp